tirsdag 28. juli 2015

Prolog - del II

Ikke lett å være i en Prolog

Familien min og jeg befinner oss midt i en Prolog. Det er ikke lett. Noen kloke hoder fortalte meg en gang at prologer gjerne blir skrevet først etter at boken er skrevet. Vi vet ikke så mye om boken vår ennå, kapitlene blir til mens vi skriver (men kanskje jeg starter å kladde på epilogen snart, sånn for moro skyld)

Nok om det. Nå er det leie av hus som står øverst på to-do listen. Som Ph skrev om tidligere, har vi fått første napp i Meadow End, Ashurst (ja, er det ikke kult! Vi skal bo i Meadow End!) Men vent nå litt, leieforhold (Tenancy Agreement) i UK er ikke rett frem. Som Dear Jack, vår Lettings Negotiator, skrev i dag; "I have attached the first piece of tenancy paperwork for you". Hva mener du "first piece"? Du har da allerede fått flere piece'r, pass og penger? Det kommer etter sigende mye mer?

Denne nye første del er a "Letter of Good Faith" (jeg har vært i god tro nesten hele mitt liv jeg, so no problem Jack!) - men jeg er nå blitt noe i tvil om vår (potensielt) fremtidige Landlord (utleier av huset) er det. I nevnte brev - nå signert og tilbakesendt - står det nemlig: "It is important to point out that this payment does not oblige our client to let the above property or any other property to you."

Der ser vi the Meadows svinne ut i det fjerne, vi er langt fra noen signert leieavtale her ja, selv om det i annonsen på rightmove.com nå er skrevet "Let agreed".

Kan lett se at det blir flere innlegg angående leieforhold i UK - og vil endre overskrift neste gang. Det lover jeg uansett utfall.

Edna 28/7/2015

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar